Boeing 777-200, wyleasingowany przez Polskie Linie Lotnicze LOT od Privilege Style, rozpocznie pracę na flagowej trasie Warszawa – Nowy Jork-JFK 28 listopada.
Ograniczona liczba samolotów o szerokim kadłubie i chęć utrzymania operacyjnego wszystkich tras o dalekim zasięgu (zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych Ameryki), kiedy niektóre Dreamlinery będą w zimie realizować egzotyczne rejsy czarterowe, wpłynęła na kolejną dzierżawę samolotu dalekodystansowego przez LOT, który dzierżawił już w formule ACMI
A330-900neo od Air Belgium i B777-200ER od euroAtlantic Airways.
Tym razem padło na boeinga 777-200 od hiszpańskich linii lotniczych Privilege Style.
20-letnia maszyna (EC-OJL), której wcześniejszym użytkownikiem był nowozelandzki flagowiec – Air New Zealand. W 2018 roku operator dokonał retrofitu pokładu. B777 użytkowany był do kwietnia 2020 roku, a ze względu na pandemię koronawirusa samolot nie powrócił do latania. W 2023 roku maszynę przejął amerykański lessor Alta Airlines Holdings, a w sierpniu 2024 roku szerokokadłubowiec trafił do floty Privilege Style.
Polskie Linie Lotnicze LOT będą dzierżawić maszynę w formule wet-lease, co oznacza, że Hiszpanie będą zapewniali także załogę (na lotach będzie również polski personel), obsługę techniczną samolotu i ubezpieczanie. Boeing 777-200 zostanie dedykowany obsłudze rejsów na flagowej trasie między Warszawą a Nowym Jorkiem. Jak wynika z systemu sprzedażowego operatora znad Wisły, maszyna zadebiutuje w rejsach Lotnisko Chopina – port lotniczy im. Johna F. Kennedy’ego 28 listopada, realizując operacje z „Okęcia” sześć razy w tygodniu – od wtorku do niedzieli.